Dopaminski dodaci: pojačajte raspoloženje (i više), prirodno

Ovi suplementi dopamina najsigurniji su, najučinkovitiji način za povećanje razine dopamina koji pomažu u liječenju problema s anksioznošću, depresijom, stresom i pamćenjem.

Dopamin je neurotransmiter koji aktivira centre za zadovoljstvo i nagrađivanje mozga.

On igra ogromnu ulogu u motivaciji, mentalnoj energiji i životnom zanosu.

Milioni ljudi se “samo-liječe” nezdravim tvarima i ponašanjem – šećerom, kofeinom, drogama, kockanjem i drugim oblicima traženja uzbuđenja – kako bi povećali dopamin.

Ali pravi dodaci nude zdravu mogućnost za sigurno i učinkovito povećanje dopamina.

Kako prirodni suplementi djeluju na povećanje dopamina

Ne možete kupiti tabletu bez recepta.

Dopamin je, u stvari, moćan lijek koji se ubrizgava intravenski za liječenje šoka, srčanog udara, ozbiljnog niskog krvnog pritiska i sporog otkucaja srca.

Međutim, postoji veliki broj aminokiselina, ljekovitog bilja i drugih prirodnih spojeva koji djeluju različitim mehanizmima za povećanje razine dopamina u mozgu.

Neki povećavaju stvarnu dostupnu količinu dopamina, dok drugi spriječavaju prebrzu razgradnju dopamina.

Ostali dodaci povećavaju broj receptora dopamina ili pomažu postojećim receptorima da rade bolje.

Dok istražujete suplemente dopamina, možda ćete naići na sljedeće pojmove.

Dodaci i lijekovi koji povećavaju dopamin nazivaju se dopaminergični (što znači „raditi na dopaminu“).

Postoje i mnogi lijekovi poznati kao agonisti dopamina koji aktiviraju dopaminske receptore.

Obično se koriste za liječenje poremećaja povezanih s dopaminom, poput Parkinsonove bolesti i sindroma nemirnih nogu.

Dopunski dodaci aminokiselinama

Aminokiseline su gradivni blokovi proteina.

Neki su prekursori neurotransmitera, uključujući dopamin.

Evo tri aminokiseline koje vam mogu pomoći povećati razinu dopamina.

L-tirozin

Postoji razlog zašto je l-tirozin prvi dodatak dopaminu na našoj listi.

Ova aminokiselina je prekursor dopamina.

Obično ga nazivaju neesencijalnom aminokiselinom, ali tačnije, to je uslovna aminokiselina.

To znači da vaše tijelo može proizvesti nešto l-tirozina, ali ne uvijek adekvatne količine, posebno u vrijeme stresa, iscrpljenosti ili bolesti.

Glavni izvori l-tirozina su životinjski proizvodi bogati proteinima poput mesa, peradi, ribe i mliječnih proizvoda te sojini proteini.

Na raspolaganju je nekoliko oblika dodataka tirozina.

N-acetil l-tirozin (NALT) često se smatra najboljim oblikom l-tirozina s obzirom da je vrlo rastvorljiv.

Međutim, istraživanje pokazuje da je, u usporedbi s drugim oblicima tirozina, NALT najmanje efikasan u povećanju razine tirozina u krvi.

Iz tog razloga, preporučujem da se pridržavate oblika l-tirozina preko NALT dodataka.

SAM-e

SAM-e (s-adenozil metionin) je prirodni spoj koji se nalazi u tijelu.

Iako tehnički nije aminokiselina, ona je direktan metabolit aminokiseline l-metionin.

Dostupan je kao dodatak koji se obično uzima kod depresije.

Djeluje povećavajući dopamin, serotonin i druge neurotransmitere koji daju osjećaj za dobro.

O depresiji se obično razmišlja kao o niskom poremećaju serotonina, ali postoji puno dokaza koji ukazuju na nizak dopamin kao faktor.

To se posebno odnosi na ljude kojima ne pomaže uzimanje lijekova za povećanje serotonina, poput selektivnih inhibitora ponovne pohrane serotonina (SSRI).

SAM-e djeluje bolje od depresije od mostova St. Johnsa(kantarion), druge popularne biljke protiv depresije.

Itoften djeluje kao i antidepresivi na recept i djeluje brže, donoseći olakšanje obično za nekoliko dana.

SAM-e je dostupan kao dodatak u SAD-u.

Dostupan je kao lijek na recept za depresiju u Rusiji, Indiji, Kini, Italiji, Njemačkoj, Vijetnamu i Meksiku.

Osobito je od pomoći za depresiju povezanu s Parkinsonovom i šizofrenijom.

SAM-e ne treba miješati sa levodopom, Demerolom ili Ultramom ili lijekom Robitussin DM bez recepta.

L-Theanine

L-teanin je aminokiselina koja se nalazi u zelenom, crnom i bijelom čaju.

Poboljšava pamćenje i učenje i pojačava raspoloženje povećavajući dopamin.

To je jedan od glavnih razloga što zeleni čaj posebno ima sposobnost da vas dovede u stanje mirnog fokusa.

Ako više volite piti čaj od uzimanja dodataka, obično se preporučuje da pijete 3 šalice zelenog čaja dnevno za maksimalne koristi.

Biljni dodaci dopamina

Biljni lijekovi su ljudi upotrebljavali za liječenje onoga što im pomaže tokom vremena.

Postoje dokazi da ljudi koriste biljne lijekove već 60.000 godina!

Širom svijeta više ljudi se oslanja na biljne lijekove nego moderna medicina.

Evo najboljih biljnih dodataka koji povećavaju dopamin.

Mucuna Pruriens

Mucuna pruriens je tropska mahunarka koja se širi po mnogim uobičajenim imenima, uključujući baršun ili grah.

Grah i mahune sadrže l-dopu, prekursora dopamina.

pasulj i mahune sluzi pruriens

Grah i mahune Mucuna pruriens.

Dodaci mukune prodaju se za poboljšanje raspoloženja, pamćenja, općeg zdravlja mozga, protiv starenja i libida.

Mucuna se ponekad koristi za liječenje Parkinsonove bolesti, koju karakteriše nizak nivo dopamina.

U jednom istraživanju otkriveno je da ova biljka djeluje čak i bolje od lijekova Levodopa za Parkinsonove lijekove.

Međutim, Parkinsonovim pacijentima savjetuje se da ne bave samo-liječenjem Mucuna pruriens s obzirom na to da djeluje s mnogim lijekovima.

Ako imate Parkinsonovu bolest i želite da je pokušate, prvo razgovarajte sa ljekarom.

Ginkgo Biloba

Ginkgo ( Ginkgo biloba ) jedan je od najpopularnijih biljnih lijekova na svijetu.

Ima dugu povijest upotrebe za široku lepezu poremećaja povezanih s mozgom – gubitak pamćenja, slaba koncentracija, mentalna konfuzija, depresija i anksioznost.

Ali nedavno se ginkgo nije potvrdio jer nisu sve tvrdnje da poboljšava pamćenje dovele do znanstvenog potvrde.

Ali to ne znači da nema zasluge kao dodatak mozgu.

A može pomoći i kod depresije povećanjem prometa dopamina i eventualno serotonina.

Ginkgo takođe smanjuje stres i anksioznost snižavajući nivo kortizola.

Bacopa Monnieri

Bacopa monnieri je tradicionalna ayurvedska biljka koja se hiljadama godina koristi kao tonik za mozak za poboljšanje pamćenja, učenja i koncentracije.

Bacopa je dobro prepoznata kao adaptogen, supstanca koja ublažava negativne učinke stresa.

Dijelom djeluje uravnotežujući dopamin i serotonin, istovremeno smanjujući nivo hormona stresa kortizola.

Arktički korijen

Arktički korijen ( Rhodiola rosea ) je još jedan vrlo cijenjeni adaptogen.

Kao i svi adaptogenovi, poboljšava vašu sposobnost da se nosite sa fiziološkim i psihološkim stresom.

Povećava nivo dopamina, kao i serotonina i norepinefrina.

Ako imate moždanu maglu, probleme sa koncentracijom i nisku energiju u kombinaciji sa stresom i anksioznošću, ovo je izvrsna biljka koju treba probati.

Đumbir

Đumbir ( Zingiber officinale ) poznat je kao jedno od najstarijih ljekovitih biljaka i jedan od najpopularnijih i svestranijih kulinarskih začina na svijetu.

Njegova snažna antioksidacijska i protuupalna svojstva uglavnom su odgovorna za ljekovitu moć đumbira.

Od 100+ spojeva identificiranih u đumbiru, 50 su antioksidanti.

Đumbir je bogat dvije posebne vrste antioksidanata, shaogala i gingerola , koji štite mozak od oštećenja slobodnih radikala.

Đumbir smanjuje upalu, faktor rizika za brojna stanja povezana s mozgom, uključujući depresiju.

Đumbir povećava nivo važnih hemijskih hemikalija, uključujući dopamin i serotonin.

Ginseng

Ginseng ( Panax ginseng ) je najvažnija kineska medicinska biljka.

Njeno botaničko ime znači “panacea.”

Glavni je sastojak tradicionalne kineske biljne formule Kai Xin San.

Otkriveno je da je ova kombinacija biljaka jednako dobra kao Prozac za liječenje depresije regulacijom nivoa dopamina, serotonina i norepinefrina.

Štiti moždane stanice koje stvaraju dopamin od umiranja kod ovisnika o drogama i Parkinsonovih pacijenata.

Origano ulje

Origano ( Origanum vulgare) je još jedno kulinarsko bilje koje je udvostručeno kao dodatak dopaminu  .

Glavni aktivni sastojak je karvakrol , koji je snažno antibakterijski, antioksidans, protuupalni i neuroprotektivni – svi su važni za zdrav mozak.

Karvakrol povećava nivo dopamina i serotonina u prefrontalnom korteksu i hipokampusu.

Ulje origana može djelovati kao antidepresiv povećavajući dopamin.

Održava recirkulaciju dopamina i sprječava njegov raspad.

Ulje origana ima pozitivan učinak na uzorke vašeg valovanja u mozgu.

Ispitivači su uzimali origano ulje pet dana, a zatim su mu snimili EEG za mjerenje promjena u obrascima moždanih valova.

Doživjeli su porast i alfa i beta moždanih talasa.

Stanje alfa moždanih valova povezano je sa opuštanjem i refleksijom, dok beta stanje povećava budnost, aktivno razmišljanje i fokusiranje.

Kava

Kava ( Piper methysticum ) je tradicionalno bezalkoholno svečano piće Južnog Pacifika.

Oni koji ga konzumiraju ostavljaju osjećaj opuštenosti, pa čak i euforičnosti.

Navedene blagodati kave uključuju porast cjelokupnog blagostanja, vedrine i kvalitete spavanja i smanjenje stresa.

Djeluje kao i lijekove protiv anksioznosti na recept, uglavnom povećavajući opuštajuću moždanu hemijsku supstancu GABA.

Ali kava takođe povećava dopamin za koji se veruje da je odgovoran za osjećaje euforije.

Jedna doza kave može povećati nivo dopamina u mozgu za impresivnih 25-50% tokom 8 sati – barem kod laboratorijskih životinja.

Ne miješajte kavu i levodopu ako imate Parkinsonovu bolest.

Zajedno, mogu pogoršati simptome.

Prirodni dodaci dopamina

Sastojci u ovoj grupi dodataka ekstrahiraju se ili sintetiziraju iz prirodnih spojeva.

Kurkumin

Kurkumen je glavni aktivni sastojak kurkume indijskog začina ( Curcuma longa ).

Kurkumen povećava i dopamin i serotonin, dvije moždane hemikalije povezane s depresijom.

Studije su otkrile da je jednako efikasan kao i Prozac za liječenje glavnih depresivnih poremećaja.

Za razliku od mnogih drugih supstanci, kurkumin je sigurno uzimati zajedno sa antidepresivima.

Ako se odlučite isprobati dodatak kurkuminu, potražite onaj koji je poduzeo korake za poboljšanje bioraspoloživosti, obično putem piperina.

Piperin, jedinjenje koje se nalazi u crnom paprom, povećava apsorpciju kurkumina za impresivnih 2.000%.

Imajte na umu i uzimanje dodataka kurkumina u odnosu na konzumiranje kurkume kao začin ili kao čaj.

Berberine

Berberin je jedinjenje koje se može izdvojiti iz mnogih biljaka, uključujući goldenseal, kalifornijski mak i barberry.

Njegova zabilježena upotreba seže u kinesku medicinu već prije 3.000 godina.

Inhibira enzim koji ometa konverziju tirozina u dopamin.

Dakle, dodaci berberina povećavaju koncentraciju dopamina u nekim dijelovima mozga.

Kada se miševima daju velike količine, njihov nivo dopamina u mozgu se povećava za preko 50%.

Resveratrol

Resveratrol je polifenol koji se nalazi u crnom vinu i koji je možda odgovoran za barem neke od kognitivnih koristi vina.

Smatra se da djeluje u velikoj mjeri zbog svojih antioksidacijskih i protuupalnih svojstava, ali postoje neki dokazi da također modulira oslobađanje dopamina.

Resveratrol štiti neurone koji stvaraju dopamin u Parkinsonovom pacijentu.

Supstancijalne supstance svih vrsta uzrokuju neprirodno visoke navale dopamina.

Resveratrol ublažava ove ljuljačke u dopaminu i tako može pomoći ovisnicima odbacivanjem želje za supstancom po izboru.

Antioksidanti suplementi

U svojoj knjizi  Zašto moj mozak ne funkcionira, Istraživač sa Harvarda, Datis Kharrazian, doktor znanosti, DHSc, naglašava važnost antioksidantnih dodataka za zaštitu područja mozga u kojem se sintetizira dopamin substantia nigra.

Otkrio je da je neuroprotektivni antioksidans broj jedan ekstrakt borovnice.

Drugi koje on preporučuje su alfa-lipoinska kiselina, selen i N-acetil cistein (NAC) koji svi djeluju povećavajući nivo glavnog antioksidanta glutation.

Iako možete direktno uzimati dodatak glutationu, preporučuju se samo neke vrste i to one koje se brzo ne apsorbuju .

Mala je vrijednost s obzirom da se glutation u želucu razgrađuje prije nego što se apsorbuje.

Citicoline

Citikolin, poznat i kao CDP holin, je prirodni spoj koji se obično prodaje kao nootropic za povećanje ukupnih mentalnih performansi.

Prvo je razvijeno za žrtve moždanog udara i prvobitno je bilo dostupan samo na recept.

Jedan je od rijetkih dodataka prehrani dovoljno moćan da terapeutski liječi ozbiljne neurološke poremećaje poput gubitka pamćenja povezanih sa starenjem, demencije, ozljede mozga, Parkinsonove i Alzheimerove bolesti.

Citicolin djeluje povećavajući energiju mozga, štiteći ga od starenja i toksina i povećavajući razinu i dopamina i acetilkolina, neurotransmitera koji je najviše povezan s pamćenjem i učenjem.

Pored toga što podiže nivo dopamina, citicolin takođe povećava broj dopaminskih receptora u mozgu.

Fosfatidilserin

Fosfatidilserin(PS) je prirodna masnoća koja se nalazi u visokim koncentracijama u mozgu.

To je takođe veoma cjenjen dodatak mozgu.

Povećava razinu dopamina kako bi pomogao pamćenju, koncentraciji, učenju i simptomima ADHD-a.

Obećanje pokazuje kao efikasan tretman za Alzheimerovu bolest i demenciju.

Zapravo, FDA je proizvođačima fosfatidilserina dodijelio neviđeno pravo da iznesu ove kvalificirane tvrdnje na etiketi na bočicama i na svojim marketinškim materijalima:

  • „Konzumiranje fosfatidilserina može umanjiti rizik od demencije kod starijih osoba“
  • „Konzumiranje fosfatidilserina može umanjiti rizik od kognitivnih disfunkcija kod starijih osoba“

Fosfatidilserin djeluje kao “čuvar mozga” regulirajući hranjive tvari koje ulaze i otpadaju iz mozga.

Takođe normalizuje nivo kortizola da smanji trošenje i oštećenje stresa.

Možete dobiti fosfatidilserin iz hrane, ali uglavnom se pojavljuje u hrani koju malo ljudi želi jesti, kao što su kravlji mozak i pileća srca.

Esencijalna osnovna hranjiva sastojka koji podržavaju dopamin

Svi traže „čarobnu čašicu“, jednu tabletu zbog koje će se brzo osećati.

Ali nijedan dodatak formulisan za povećanje dopamina ne može zamijeniti nedostajuće esencijalne hranjive sastojke.

Dajete bilo koji dodatak dopaminu za koji uzimate bolju šansu da radite istovremeno rješavanjem ovih osnovnih prehrambenih potreba.

Vitamini D i B6, magnezijum i omega-3 masti

Manjak vitamina D, magnezijuma i omega-3 esencijalnih masnih kiselina iznenađujuće je čest i svaka može doprinijeti nedostatku dopamina.

Jedna omega-3, DHA (dokozaheksaenoinska kiselina), može biti jedini najvažniji hranjivi sastojak koji možete uzimati za zdravlje mozga u svim fazama života.

Olakšava aktivnost neurotransmitera i povećava broj neurotransmiterskih receptora, omogućavajući mozgu da optimizira uporabu moždanih hemikalija koje povećavaju raspoloženje, uključujući dopamin.

Vitamin B6 važan je faktor koji je neophodan za sintezu dopamina.

Probiotici

Probiotici mogu povećati dopamin jer više od 50% vašeg dopamina boravi u vašim crijevima.

Do sada postoje dokazi da dopamin može biti sintetizovan pomoću crevnih mikroba roda Bacillus i Serratia i vrste Lactobacillus plantarum.

Multivitamin

Uzimanje dobrog multivitamina koji sadrži bioraspoloživi oblik magnezijuma je izvrsno mjesto za početak.

Otkriveno je da samo uzimanje multivitamina poboljšava zdravlje i rad mozga.

Upotreba kofeina kao dodatka dopaminu

I na kraju, malo je supstanci na planeti koje povećavaju dopamin koliko kofein.

Kofein je najpopularnija supstanca koja mijenja mišljenje.

Nesumnjivo je da mnogi ljudi sa niskim dopaminom meditiraju s kofeinom, a to nije nužno loše.

Kofein djeluje blokirajući neurotransmiter adenozin koji signalizira da ste umorni, što dovodi do stimulativnog učinka.

Veliki deo svijeta dobija njihov kofein iz čaja.

Ovdje ga nabavljamo uglavnom iz kafe.

Iako neki ne preporučuju kofeinske dodatke, prirodni izvori kofeina poput kave, čaja i yerba mate-a pružaju neke nevjerojatne zdravstvene koristi.

Kafa, na primjer, smanjuje rizik od mnogih većih bolesti i može vam čak pomoći da živite duže.

Dakle, ako vas jutarnja šaljica čini sretnijim, energičnijim i produktivnijim i vodi vas ka uspjehu.

Ali imajte na umu da kofein izaziva ovisnost i nije dobar izbor za one koji pate od tjeskobe.

Zanimljivo je da druga kontroverzna supstanca, nikotin , takođe pokazuje obećanje kao iznenađujuće sigurna i efikasna sredstva za poticanje mozga koja povećavaju dopamin kada su izolirana od duhana.

Dva dodatka dopamina koje treba izbjegavati

Feniletilamin

Feniletilamin (PEA) je prirodni spoj koji potiče oslobađanje dopamina i norepinefrina.

Ali prilično je beskoristan kao dodatak.

Jednom kada dođe do vašeg mozga, polu-život traje samo 30 sekundi.

5-HTP

5-HTP (5-hidroksitriptofan) je aminokiselina koja se obično prodaje kod depresije, tjeskobe i nesanice.

Neki dodaci koji poboljšavaju dopamin sadrže 5-HTP kao aktivni sastojak.

Dok 5-HTP pojačava serotonin, on zapravo  iscrpljuje dopamin.

Stoga preskočite uzimanje 5-HTP-a samostalno ili kao dio mješavine ako vam je do poboljšanja dopamina.

I imajte na umu da 5-HTP nikada ne treba uzimati duže od nekoliko mjeseci bez obzira na razlog zašto ga uzimate.

Informacije koje pruža blog samo su informativne prirode i ne predstavljaju medicinski savet, dijagnozu ili lečenje.

Komentariši

Upišite vaše podatke ispod ili kliknite na jednu od ikona da se prijavite:

WordPress.com logo

You are commenting using your WordPress.com account. Odjava /  Promijeni )

Google photo

You are commenting using your Google account. Odjava /  Promijeni )

Twitter slika

You are commenting using your Twitter account. Odjava /  Promijeni )

Facebook fotografija

You are commenting using your Facebook account. Odjava /  Promijeni )

Povezivanje na %s